2011,

Tömt glas och hjärtan längs andralång, hetsat kaffe längs vasa innan matteprov, TAGIT STUDENTEN (åh ljuva, fina student, det känns som ett liv sedan), varit på Kreta med de bästa jag vet, fått jobb, slutat röka, börjat igen, drunknat i musik, dansat när ingen ser, åkt ambulans och blivit nerdrogad med morfin pga knäskada, åkt karusell känslomässigt och blivit nerdrogad av känslor pga tankar. Älskat och hatat, inte brytt mig alls om vissa saker, SAGT att jag inte brytt mig fast jag brytt mig om andra saker , ljugit för mig själv, varit ärlig om att jag ljugit för mig själv
Gett upp
, fortsatt.
Gråtit för ingenting, för allt, skrattat åt allt och inte förmått mig att skratta åt något. Drömt om andra dar, levt i nuet, fastnat i det förflutna. Målat hela världen i färger(sådär klyschigt-lycklig som man bara måste vara om man tycker att en helt vanlig pelare på andralång är vacker), målat världen grå och stirrat in i väggen. Levt mitt eget liv, ett liv som bara varit mitt. Inte varit skyldig någon något. Samlat på ögonblick. Ögonblick att leva på en evighet. Sådant jag gör.

Träffat nya, fantastiskt fina människor och hållt kvar i gamla. Åh, det finns så många fina därute som värmer mitt lilla hjärta. Tack, för er! Och, även om jag inte ångrar en sekund av detta år; "cheers to a new year and another chance for us to get it right."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar